M.S.

M.S.
20/05 – 12/06/2015

Viens no pirmajiem abstraktās glezniecības paraugiem Latvijas mākslā sākotnēji tika iecerēts kā parodija – 1920. gadā grupa akadēmiski orientētu mākslinieku, slēpjoties aiz Reinholda Kasparsona vārda, kolektīvi radīja “bumbisma” gleznas, ar kurām cerēja atmaskot modernistu darbību. Tieši Jāņa Roberta Tilberga radītā “bumbisma” glezna bez nosaukuma pamudināja M.S. pievērsties mākslai. Dīkos vakaros M.S. domāja par redzēto, domās velkot līnijas un jaucot krāsas. 20. maijā galerijā 427 tiks atklāta M.S. monogrāfija, kurā beidzot apkopots zināmais par līdz šim nepazīstamā mākslinieka darbību. Izdevums iepazīstinās ar M.S. radošajiem meklējumiem, kas veikti nezināmā laika posmā, pievēršoties dažādiem medijiem un tēmām. Mākslinieku aizrāvuši gan zīmējumi, gan krāsas un teksts, tomēr viņa darbi nekad iepriekš publiski nav izrādīti. Par laimi M.S. darbi laika gaitā nonākuši pie mākslinieka domu biedriem un draugiem. Monogrāfija tapšanu atbalstījuši cilvēki, kuru personīgajā arhīvā atrodas M.S. darbi – Žoslēns Vilmonts, Ēriks Apaļais, Nikolass Rīss, Okeāna mākslas akadēmija, Aditja Mandajams un Ada Pola (Brud), Karls Palms, Amanda Ziemele, Inga Meldere, Evita Vasiļjeva, Sebastians Rozenbergs, Nīls Hāss, Mikko Kuorinki, Darja Meļņikova, Žade Furē-Varnjē un Vensents de Houms, Edgars Gluhovs, Mariuss Luts, Maija Kurševa, Robins fon Einsīdels, Zoija Pola un Zīle Ziemele. Publikāciju papildina Jāņa Taurena, Vasīlija Voronova, Virgīnijas Janiuškevičūtes un Valentina Klimašauska teksti.

M.S. dzimis astoņdesmitajos gados, mācījies Oskara Kalpaka Rīgas tautas daiļamatniecības vidusskolā, kā arī Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolā, tomēr studijas Latvijas Mākslas akadēmijā viņš neturpināja, jo bija pārliecināts, ka iegūtais mākslas pamats ir pietiekošs. Ikdienā M.S. nodarbojas ar praktisku konstrukciju būvēšanu, bet brīvajā laikā aizraujas ar amerikāņu futbolu.

Foto: Rauls Pauls